3.2. Концепція двоетапного проектування ГВС

    Відправним пунктом до рішення задачі проектування ГВС є те, що, з одного боку, є сукупність ТП, які повинні бути реалізовані в ГВС, з іншого боку – каталог елементів ГВС із характеристиками. Множині ТП необхідно поставити у відповідність набір елементів із врахуванням заданих критеріїв якості функціонування ГВС.

    Виділимо два етапи проектування ГВС. На першому етапі проводиться аналіз операцій у термінах елементів ГВС, а на другому етапі задача вибору вирішується із врахуванням конкретної технічної ситуації – ресурсів, доступних елементів тощо.

    На першому етапі вихідними даними для задачі вибору елементів ГВС служать набори послідовностей операцій – графи Oi, iP (рис. 3.1), побудовані відповідно до даної номенклатури і структурно-технологічних схем обробки.


Рис. 3.1. Набори послідовностей операцій

    Елементами графа Оi є: АС11 – автоматизований склад; АТМ11 – автоматизований транспортний модуль; ГВМ1ii-й гнучкий виробничий модуль, а зв’язки, позначені стрілками, показують напрямок руху матеріальних потоків. Задана також множина елементів ГВС Еj, jK (рис. 3.2)


Рис. 3.2. Множина елементів ГВС

    Множина Еj, де Шj1 - штабелер, ПСj1 - передаточний стіл тощо. Елементи цієї множини конкретні, тобто мають конкретні фізичні властивості - характеристики цих елементів. Крім того, кожному елементу множини Еj ставиться у відповідність його "вартість".

    Вершинам графа Oi також відповідають деякі набори характеристик відповідних операцій, наприклад вершині АТМ11 відповідає набір вимог по транспортуванню: маса деталей, швидкість переміщення тощо. Елементи множини Oi також припускають декомпозицію, тобто розклад на складові і згортання - об’єднання двох чи більше операцій з дотриманням узагальнених характеристик, що означає перехід до графів Oi(s), S = 1, 2,... Так, наприклад, ГВМ11 та ГВМ12 можна замінити одним, більш універсальним. Задача вибору елементів ГВС зводиться до пошуку такої множини Еs, що має мінімальну "вартість", з елементів якої можна побудувати граф, що покриває кожен із графів Oi, iP. Прийнята концепція дворівневого проектування накладає відбиток на порядок проведення в цілому системного проектування ГВС. Так, технологічне проектування складається з наступних операцій:

  1. Аналіз ТП деталей даної номенклатури і формування групового ТП.
  2. Формування узагальненої структурно-технологічної схеми обробки (СТСО).
  3. Формування графа СТСО М на рівні групових технологічних операцій.
  4. Формування технологічної структури (ТС) (МР,Х) - графа МP, що відповідає реальним можливостям реалізації СТСО на наявному в розпорядженні ТО, і множини характеристик X елементів графа МP - вимог до реалізації операцій.
  5. Генерація варіантів ТС (МPi Хi).
  6. Аналіз варіантів реалізації ТС (МPi Хi) на множинах елементів ГВС Еij.
  7. Вибір оптимального варіанта Еs.

    Необхідно зазначити, що вибір інформаційно-керуючого устаткування аналогічний наведеній вище схемі.