3.2. Концепція двоетапного проектування ГВС
Відправним пунктом до рішення задачі проектування ГВС є те, що, з одного боку, є сукупність ТП, які повинні бути реалізовані в ГВС, з іншого боку – каталог елементів ГВС із характеристиками. Множині ТП необхідно поставити у відповідність набір елементів із врахуванням заданих критеріїв якості функціонування ГВС.
Виділимо два етапи проектування ГВС. На першому етапі проводиться аналіз операцій у термінах елементів ГВС, а на другому етапі задача вибору вирішується із врахуванням конкретної технічної ситуації – ресурсів, доступних елементів тощо.
На першому етапі вихідними даними для задачі вибору елементів ГВС служать набори послідовностей операцій – графи Oi, iP (рис. 3.1), побудовані відповідно до даної номенклатури і структурно-технологічних схем обробки.
Рис. 3.1. Набори послідовностей операцій
Елементами графа Оi є: АС11 – автоматизований склад; АТМ11 – автоматизований транспортний модуль; ГВМ1i – i-й гнучкий виробничий модуль, а зв’язки, позначені стрілками, показують напрямок руху матеріальних потоків. Задана також множина елементів ГВС Еj, jK (рис. 3.2)
Рис. 3.2. Множина елементів ГВС
Множина Еj, де Шj1 - штабелер, ПСj1 - передаточний стіл тощо. Елементи цієї множини конкретні, тобто мають конкретні фізичні властивості - характеристики цих елементів. Крім того, кожному елементу множини Еj ставиться у відповідність його "вартість".
Вершинам графа Oi також відповідають деякі набори характеристик відповідних операцій, наприклад вершині АТМ11 відповідає набір вимог по транспортуванню: маса деталей, швидкість переміщення тощо. Елементи множини Oi також припускають декомпозицію, тобто розклад на складові і згортання - об’єднання двох чи більше операцій з дотриманням узагальнених характеристик, що означає перехід до графів Oi(s), S = 1, 2,... Так, наприклад, ГВМ11 та ГВМ12 можна замінити одним, більш універсальним. Задача вибору елементів ГВС зводиться до пошуку такої множини Еs, що має мінімальну "вартість", з елементів якої можна побудувати граф, що покриває кожен із графів Oi, iP. Прийнята концепція дворівневого проектування накладає відбиток на порядок проведення в цілому системного проектування ГВС. Так, технологічне проектування складається з наступних операцій:
Необхідно зазначити, що вибір інформаційно-керуючого устаткування аналогічний наведеній вище схемі.