5.2. Вибір АТСС

    5.2.1. Формування віртуальної структури на рівні допоміжного ТО

    АТСС є найбільш важливим компонентом структурно-компонувальної схеми ГВС, що включає в себе і локальні транспортні системи ГВМ.

    Відповідно до прийнятої концепції дворівневого проектування, АТСС вибирають на основі графа, заданого технологічними маршрутами, і вимог до операцій транспортування. При цьому необхідно передбачити переміщення не тільки деталей, але і всіх елементів матеріальних потоків (інструмента, оснащення, відходів виробництва тощо).

    Віртуальна структура на рівні допоміжного технологічного устаткування на рівні ГВС представляє собою граф, вершини якого — ГВМ (обробні, контрольно-вимірювальні, складуючі), а ребра — транспортування елементів матеріальних потоків між ГВМ, наприклад, інструмент — заготовки — готова продукція — брак — відходи.

    Аналіз зв’язків між вершинами графа дозволяє сформувати вимоги до транспортної системи з боку матеріальних потоків.

    Вимоги до структури і технічної реалізації автоматичної транспортної системи (АТС) визначаються в результаті аналізу таблиці переміщень, де ребру графа, що відповідає АТС, яка реалізує переміщення конкретного виду елементів матеріального потоку, ставиться у відповідність набір функцій по транспортуванню.

Таблиця переміщень
переміщення об’єкт соклад
хар. об’єкту
положення
точність позициюємості в мм тривалість переміщення с максимальна швидкість додаткові вимоги
маса кг габарит. розмір мм форма початкове кінцеве
... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...

    Вимоги до АТС по вантажопідйомності, габаритни розміра і точності позиціювання визначаються типом елементів матеріального потоку і способом фіксації його під час транспортування. Кількість обслуговуваних АТС позицій залежить від структурно-компонувальної схеми ГВС. Вимоги до швидкості переміщення засобів АТС визначаються на основі імітаційного чи аналітичного моделювання.

    Перелічені вимоги відносяться до групи технологічних вимог. При виборі АТС необхідно враховувати також і експлуатаційні вимоги (температура, вологість, запорошеність тощо).

    5.2.2. Вибір АС ГВС

    Основну роль у динаміці функціонування ГПС відіграє автоматичний склад чи система автоматичних складів, що забезпечують збереження елементів матеріального потоку. Tаким чином, однією із задач проектування ГВС є визначення типів складів, їх кількості, місткості, розмірів тощо.

    Вихідною інформацією для розв’язку даної задачі є:

    — групова операція, що дозволяє встановити якісний та кількісний склад вмісту складів;
    — вимоги до складів (максимальні габарити, припустимі навантаження тощо);
   — каталог АС з їх технічними характеристиками.

    Тип і кількість АС на одному етапі проектування визначається виходячи з характеристик їх можливих варіантів з наступним уточненням структури на основі імітаційного моделювання.

    Проектування здійснюється в наступній послідовності.

  1. На підставі опису групової операції і виду складу (для заготовок, інструмента тощо) формується таблиця “Матеріальний потік – вимоги до складу”.
    Вид матеріального потоку
    Вимоги до складу
    технічні
    експлуатаційні
    планово-організаційні
    a1
    ...
    ai
    ai+1
    ...
    ak
    ak+1
    ...
    an
                       
    Технічні вимоги визначаються з розрахунку на одне місце габаритними розмірами, масою і формою об’єктів матеріального потоку, експлуатаційні — умовами збереження вантажу (температура, вологість тощо), планово-організаційні — запасом збереження, вантажопотоком грузопотопом і партією видачі-приймання вантажів.
  2. На підставі сформованих вимог визначають можливі варіанти типів складів.
  3. У відповідності з можливістю об’єднання декількох складів в один виробляється вибір остаточного варіанта складів ГВС.

    5.2.3. Вибір АТСС ГВС

    Визначення кількісного складу транспортних засобів для ГВС було розглянуто раніше, а для вибору їх кількісного складу необхідне рішення наступних задач: планування ГВС на рівні ГВМ; аналіз характеристик транспортних потоків; вибір оптимальних варіантів.

    Процедура формування набору варіантів транспортної системи в основному аналогічна процедурі визначення варіантів складу основного ТЗ і розпадається на наступні етапи:

  1. Класифікація вимог, за пропонованих до транспортних засобів.
  2. Визначення варіантів кількісного складу транспортної системи.
  3. Визначення за результатами імітаційного моделювання кількості транспортних засобів для сформованих варіантів якісного складу транспортної системи.
  4. Вибір варіантів транспортної системи, що забезпечують показники гнучкості.

    При цьому необхідно прагнути до однотипності транспортних засобів у системі, оскільки експлуатація такого устаткування дешевша.

    Далі аналогічно в багатьох рисах процес повторюється при виборі локальної транспортної системи, що забезпечує переміщення матеріального потоку в середині ГВМ, а також ГВМ і транспортною системою ГВС.

    Аналіз побудови і функціонування відомих АТСС ГВС дозволяє виділити наступні принципи транспортування об’єктів обробки:

    – роздільний (у супутниках);
    – накопичувальний (магазини);
    – комбінований,
    а також тих, які накопичуються:
    – централізований;
    – децентралізованний;
    – комбінований.
    На підставі аналізу даних принципів виділяють наступні основні три підходи до організації АТСС ГВС.     

1. З одним АТМ, тобто коли на кожному з відрізків передбачений один із транспортних засобів.
Така структура АТСС використовується при незначній кількості ГВМ і значному часі обслуговування кожного з них.

 2. З декількома АТМ: