5.2.1. Формування віртуальної структури на рівні допоміжного ТО
АТСС є найбільш важливим компонентом структурно-компонувальної схеми ГВС, що включає в себе і локальні транспортні системи ГВМ.
Відповідно до прийнятої концепції дворівневого проектування, АТСС вибирають на основі графа, заданого технологічними маршрутами, і вимог до операцій транспортування. При цьому необхідно передбачити переміщення не тільки деталей, але і всіх елементів матеріальних потоків (інструмента, оснащення, відходів виробництва тощо).
Віртуальна структура на рівні допоміжного технологічного устаткування на рівні ГВС представляє собою граф, вершини якого — ГВМ (обробні, контрольно-вимірювальні, складуючі), а ребра — транспортування елементів матеріальних потоків між ГВМ, наприклад, інструмент — заготовки — готова продукція — брак — відходи.
Аналіз зв’язків між вершинами графа дозволяє сформувати вимоги до транспортної системи з боку матеріальних потоків.
Вимоги до структури і технічної реалізації автоматичної транспортної системи (АТС) визначаються в результаті аналізу таблиці переміщень, де ребру графа, що відповідає АТС, яка реалізує переміщення конкретного виду елементів матеріального потоку, ставиться у відповідність набір функцій по транспортуванню.
переміщення | об’єкт | соклад |
хар. об’єкту
|
положення
|
точність позициюємості в мм | тривалість переміщення с | максимальна швидкість | додаткові вимоги | |||
маса кг | габарит. розмір мм | форма | початкове | кінцеве | |||||||
... | ... | ... | ... | ... | ... | ... | ... | ... | ... | ... | ... |
Вимоги до АТС по вантажопідйомності, габаритни розміра і точності позиціювання визначаються типом елементів матеріального потоку і способом фіксації його під час транспортування. Кількість обслуговуваних АТС позицій залежить від структурно-компонувальної схеми ГВС. Вимоги до швидкості переміщення засобів АТС визначаються на основі імітаційного чи аналітичного моделювання.
Перелічені вимоги відносяться до групи технологічних вимог. При виборі АТС необхідно враховувати також і експлуатаційні вимоги (температура, вологість, запорошеність тощо).
5.2.2. Вибір АС ГВС
Основну роль у динаміці функціонування ГПС відіграє автоматичний склад чи система автоматичних складів, що забезпечують збереження елементів матеріального потоку. Tаким чином, однією із задач проектування ГВС є визначення типів складів, їх кількості, місткості, розмірів тощо.
Вихідною інформацією для розв’язку даної задачі є:
— групова операція, що дозволяє встановити якісний
та кількісний склад вмісту складів;
— вимоги до складів (максимальні габарити, припустимі
навантаження тощо);
— каталог АС з їх технічними характеристиками.
Тип і кількість АС на одному етапі проектування визначається виходячи з характеристик їх можливих варіантів з наступним уточненням структури на основі імітаційного моделювання.
Проектування здійснюється в наступній послідовності.
Вид матеріального потоку |
Вимоги до складу
|
||||||||
технічні
|
експлуатаційні
|
планово-організаційні
|
|||||||
a1
|
...
|
ai
|
ai+1
|
...
|
ak
|
ak+1
|
...
|
an
|
|
5.2.3. Вибір АТСС ГВС
Визначення кількісного складу транспортних засобів для ГВС було розглянуто раніше, а для вибору їх кількісного складу необхідне рішення наступних задач: планування ГВС на рівні ГВМ; аналіз характеристик транспортних потоків; вибір оптимальних варіантів.
Процедура формування набору варіантів транспортної системи в основному аналогічна процедурі визначення варіантів складу основного ТЗ і розпадається на наступні етапи:
При цьому необхідно прагнути до однотипності транспортних засобів у системі, оскільки експлуатація такого устаткування дешевша.
Далі аналогічно в багатьох рисах процес повторюється при виборі локальної транспортної системи, що забезпечує переміщення матеріального потоку в середині ГВМ, а також ГВМ і транспортною системою ГВС.
Аналіз побудови і функціонування відомих АТСС ГВС дозволяє виділити наступні принципи транспортування об’єктів обробки:
– роздільний (у супутниках);
– накопичувальний (магазини);
– комбінований,
а також тих, які накопичуються:
– централізований;
– децентралізованний;
– комбінований.
На підставі аналізу даних принципів виділяють наступні
основні три підходи до організації АТСС ГВС.
1. З одним АТМ, тобто коли на кожному з відрізків передбачений
один із транспортних засобів.
Така структура АТСС використовується при незначній кількості ГВМ і значному
часі обслуговування кожного з них.
2. З декількома АТМ: